Източник: Pexels.com

Отивате на почивка?

Махнете от хладилника тези неща

В дните преди заминаването на почивка, няма да сбъркаме, ако кажем, че храненето у дома става доста интересно.

Стремим се в такива моменти да избягваме пазаруването, купувайки само неща от първа необходимост. Вместо това се концентрираме върху изяждане на съдържанието на хладилника, за да сведем до минимум развалянето и изхвърлянето на храна.

Ето някои от храните, които първи попадат на мушката.

Планът за атака

Преди да се захванете, проучете набързо хладилника, за да придобиете представа с какво си имате работа. Отбележете разваляемите продукти, които е най-вероятно да станат негодни във ваше отсъствие, както и основните храни с дълъг живот.

Това ще ви помогне да изградите солиден план за действие. Само защото прочиствате хладилника, не се чувствайте задължени да изяждате всичко вътре незабавно. Когато това е възможно, използвайте фризера като част от плана ви за атака. Ето как да започнете.

Остатъци от готвена храна

Във всеки един момент има 99% шанс да откриете недоядени ястия в хладилника. Тъй като е за предпочитане да не правите научни експерименти с развитие на живи организми в хладилника, остатъците от ястия трябва да се използват, преди да заминете.

Ако ястието е било готвено наскоро и има потенциал да издържи повече, пъхнете го във фризера за консумация след почивката, иначе намерете начин да го употребите за закуска, обяд или дори още една вечеря.

Мляко и сметана

Някои видове мляко и сметана имат дълъг срок на годност, и може все още да останат годни в зависимост от продължителността на пътуването. Ако нямате шанса да изпиете всичко преди заминаване, кравето мляко и разбитата сметана могат да се замразяват. Може после да не са толкова вкусни при пиене, но вършат чудеса за готвене и печене.

Йогурт

Ако ви се струва невъзможна мисия да си пробиете път през целия рафт за йогурт и кисело мляко в хладилника, помнете, че тази кремообразна храна не е само за закуска. Разбийте йогурт в кремообразен салатен дресинг, забъркайте го в дип, или го замразете като ледени близалки.

Бобови храни

Ако сте накиснали или варили сушен боб, или имате отворена консерва с боб в хладилника, той надали ще оцелее във ваше отсъствие. От боба се получава приятен топинг към салата или засищащ дип, и той чудесно се вписва в изключително много ястия. Ако се съхранява правилно, той също така обаче може и да издържи до три месеца във фризера.

Ориз и зърнени храни

Ако държите ориза и зърнените храни в хладилника, непременно се постарайте да ги изядете, преди да започне почивката.

Ако сте се преситили на салати със зърнени храни и пържен ориз, обмислете дали да не добавите ориз и зърно към фритата, омлет и бъркани яйца; или да ги направите на каша за закуска; или, отново, да ги замразите във фризера за по-късен момент.

Пресни плодове

Пресните плодове имат потенциала да бъдат сладка и засищаща закуска по време на пътуване. Ако това обаче не се вписва добре в плановете ви, има предостатъчно други начини да използвате запасите си от пресни летни плодове, без да ги оставите да се развалят.

Измийте ги, нарежете ги и ги замразете за по-късно; направете ги на пюре и ги замразете на кубчета; или обмислете добавяне на плодове в ледено сорбе, което да пиете след завръщането си.

Зеленчуци и билки

Не можете до безкрайност да консумирате салати, без да ви омръзне. За щастие, има предостатъчно други полезни начини да употребите тези зеленчуци и пресни билки.

Направете ги на бързо песто с листни зеленчуци и билки, и ги замразете за употреба след връщането ви. Ако имате подръка летни зеленчуци, сложете ги в съд за бавно готвене, за да ги направите на рататуй, или просто сложете всичко на лист хартия за печене, изпечете зеленчуците и ги пъхнете във фризера. Алтернатива също така е да носите нарязани зеленчуци с вас за похапване по време на пътуването.

Отскочи към Коментарите (0)

Магазин

Подобни статии

0 Коментара