Източник: flickr.com

Сиренето е тайната на здравословния живот?

Важна част от диетата за отслабване

Диетата, богата на сирене, всъщност може да е полезна за вашето здраве, твърди ново изследване.

Група от учени от Копенхагенския университет са установили, че консумацията на сирене спомага за подобряването на здравето, като повишава нивата ни на "добър" липопротеин с висока плътност (HDL) - който според учените предлага защита срещу сърдечно-съдови и метаболитни заболявания.

Учените са провели 12-седмичен експеримент със сирена с участието на 139 пълнолетни хора, за да открият как пълномасленото сирене може да влияе по различни начини на тялото.

Те са разделили участниците на три групи. Първата група е била инструктирана да консумира 80 г обикновено високомаслено сирене всеки ден, втората е консумирала 80 г частично обезмаслено сирене, а третата не е употребявала сирене и е консумирала 90 г хляб и конфитюр всеки ден.

Според доклада на учените, публикуван в изданието American Journal of Clinical Nutrition, въпреки че нито една от групите не е регистрирала промяна в нивата им на "лош" липопротеин с ниска плътност (LDL) - който се счита, че е вреден за сърцето - при тези, които са употребявали обикновено високомаслено сирене, е установено повишено ниво на "добър" HDL холестерол.

Това не е първият път, в който изследване свързва сиренето с доброто здраве.

Скорошно изследване от Япония установява, че консумацията на сирене възпрепятства натрупването на мазнина в черния дроб и има потенциал да подобри параметрите на серумните липиди - начинът, по който учените отчитат риска за сърдечно-съдови заболявания.

Междувременно изследване в малки мащаби от 2015 констатира, че сиренето вероятно е причина за по-бърз метаболизъм и понижено затлъстяване.

Хане Бертрам, диетолог в университета на Архус, Дания, е сравнила образци от урина и фекална маса от 15 мъже, чиито диети или са съдържали сирене/мляко, или са били на диета с масло, но без други млечни продукти.

Бертрам е открила, че тези, които са употребявали сирене, са имали по-високи нива на маслена киселина, съставка, свързвана с понижаването на затлъстяването и ускорения метаболизъм.

По-високите нива на маслена киселина се свързват и с понижаване на холестерола.

През 2012 изследване издигна хипотезата, че специално сиренето рокфор помага срещу сърдечно-съдови заболявания, като води до добро здраве и по-дълъг живот, а през 2009 австралийско изследване заяви, че диета, богата на млечни продукти от рода на сирене, може да помогне на хората с наднормено тегло да отслабнат.

Доброволците са били на диета с ограничени калорийни нива, но някои от тях са били приканени да консумират повече сирене, йогурт и нискомаслено мляко. Тези, които са увеличили приема си на млечни продукти, са отслабнали най-много, имали са по-ниско кръвно налягане и "сериозно са подобрили" шансовете си да избегнат сърдечни заболявания и диабет.

Д-р Уенди Чан Ше Пинг Делфос от технологичния университет "Къртин" в Австралия коментира: "Много хора смятат, че когато се опитват да свалят килограми, млечните продукти са основни храни, които трябва да премахнат от диетата си, тъй като те са с високо съдържание на мазнини.

"Диети, които съдържат високи нива на протеин, калций и витамин D, наравно с други биоактивни хранителни вещества, са важна част от разумната диета за отслабване или поддържане на здравословно тегло."

Отскочи към Коментарите (0)

Магазин

Подобни статии

0 Коментара