Източник: Flickr.com

За ползите от сладките картофи

15 причини да ядете повече сладки картофи

Сладките картофи, известни още като батати, са не само по-диетични, но и по-здравословни от обикновените картофи. 

Можете да намерите сладки картофи в най-различни цветове. Цвета на ядливата им кора варира от бяло, през жълтеникаво и оранжево, червено и лилаво. Цветът на вътрешността им може да бъде бял, жълт или орaнжев. Обикновено са по-едри от картофите.

Наричат ги още „богати картофи“, защото са добре заредени с куп полезни за организма съставки – значително повече от своите братовчеди обикновените картофи. Картеноиди, витамин C, калий и фибри са само част от полезните вещества на грудковото растение.

Въпреки подвеждащото си име, сладките картофи са идеалният регулатор на кръвната захар, което ги прави подходящи за диабетици. Освен това са нискокалорични.

Хранителна стойност в 100 грама

114 kcal, 1,7 грама протеини, 25,6 грама въглехидрати.

Хранителните вещества в сладките кратофи са витамините А, С, D и В комплекс, фибри, калий, мед, фосфор, атиоксиданти, натрий, калции, желязо и растителна захар.

Сладки картофи са изключително богати на антиоксиданти. Най-важното за тях е, че те притежават отлични хранителни стойности.

Сладките картофи са отличен избор за диабетици. Те съдържат естествени захари, които помагат за намаляването и стабилизирането на производството на инсулин при диабетиците, и регулират нивата на кръвната захар.

Сладките картофи са богати на диетични фибри, които добри за храносмилането. Помагат и за предотвратяване на рак на дебелото черво и действат благотворно при запек.

Сладките картофи съдържат каротеноиди, които помагат за производството на витамин А, който е в състояние да регенерира дихателната система.

Хората с респираторни проблеми, особено пушачите трябва да консумират сладки картофи по-често.

Витамин D също е част състава на сладки картофи. Този витамин е полезен за зъбите, сърцето, кожата, костите, енергийните нива, както и за нормалната функция на щитовидната жлеза.

Калия наистина може да помогне за подобряване на функционирането на сърцето. Този витамин намалява въздействието на натрия, регулира кръвното налягане и балансира електролитите.

Сладки картофи съдържат и  Витамин В6, който предотвратява инфаркти, инсулти и дегенеративни заболявания.

Калия в сладките картофи е отличен за здрави тъкани и мускули. Помага за намаляване на подуването и спазмите, дава енергия и отпуска мускулите, но също така регулира работата на сърцето.

Бета-каротина, който също присъства в сладките картофи действа като антиоксидант. Той помага при артрит, подагра и астма, предпазва от рак на белите дробове и рак на гърдата, а също така намалява ефекта на стареенето.

Сладки картофи са богати на фолиева киселина, необходима за здравословното развитие на плода. Бременните жени със сигурност трябва да ги включат в менюто си.

Съдържанието на калий в картофите увеличава притока на кислород, регулира баланса на вода в организма и нормализира пулса. Съдържанието на магнезий, от друга страна действа като противостресов агент.

Витамин С е от решаващо значение за функцията на цялото тяло, а сладките картофи имат изобилие от него.

Сладките картофи са богати на и желязо, което има решаваща роля в производството на червени и бели кръвни телца. Ето защо те помагат срещу анемия.

Можете да използвате водата от сварените картофи за компреси на кожата, особено  при чувствителна и раздразнена кожа, както и за почистване на порите.

Витамин С, който се съдържа в сладките картофи е в състояние да произвежда колаген, а витамин Е, ще помогне за подобряване на тена на кожата ви.

Антоцианините ще ви помогнат за премахването на бръчките и пречистване на тъмните кръгове около очите.

Болезнените предменструални симптоми ще бъдат потушени с помощта на желязото и мангана в сладките картофи.

Ако имате проблеми с изтощена коса и пърхот, бета-каротина, ще им повлияе добре, и в същото време ще стимулира растежа на косата.

Сладките картофи имат изобилие от витамини, които са от жизненоважно значение за метаболизма, както и протеини и въглехидрати.

Опитайте се да ги консумират по-често.

 

Отскочи към Коментарите (0)

Goodlife.bg

Източник: healthandhealthytips.com

03.12.2017 Всички статии от този автор →

Магазин

Подобни статии

0 Коментара