Можете ли наистина да миете чинии в ресторант, ако не си платите?

Сори, няма да се измъкнете толкова лесно

Почти всички са чували старото клише, че ще трябва да миете чиниите в ресторанта, след като не можете да си платите сметката.

Но дали някой собственик на ресторант наистина прилага това на практика?

И ако не го прави, как постъпва, когато някой не може да плати сметката?

За да отговорим на този въпрос, разговаряхме с няколко собственици на ресторанти, повечето от тях пожелаха да говорят анонимно, но трима все пак се съгласиха да използваме имената им: Кени Гилбърт, собственик на Gilbert’s Underground Kitchen във Фернандина Бийч, Флорида; Джейсън Брунети, събственик и главен пицар в нюйоркската популярна Pizzetteria Brunetti, и Жорж Бриге, собственик на луксозния и уважаван нюйоркски ресторант Le Perigord.

Ето какво споделиха...

Кени Гилбърт: "Ако някой гост не може да си плати сметката, първото, което правя, е да копирам шофьорската му книжка, за да запиша неговите лични данни.

Човекът няма да може да работи в ресторанта, без да е служител, независимо че ни дължи пари. Ако можехме да го накараме да работи, за да плати храната си, бихме му дали най-мръсната работа, която имаме - чистене на кофите и тоалетните, чистене на вътрешността на барбекю гриловете и комините."

Джейсън Брунети: “Нов клиент дойде с жена. Когато настъпи моментът да плати сметката, кредитната му карта беше отказана и той нямаше пари в брой в себе си.

Очевидно беше в неловка ситуация, още повече, че до момента беше направил добро впечатление на спътницата си! Питах го дали му е харесала храната и дали е прекарал добре.

Той отговори с "да" и му казах, че за мен това е достатъчно. На следващия ден той дойде с пари в брой за сметката и бакшиш за сервитьора. И оттогава многократно ни е посещавал.”  

Жорж Бриге: “Практически всеки месец се случва някой неочаквано да не може да си плати. Решаваме проблема по много прост начин; вземаме адреса на този човек и му изпращаме фактура.

В 99% от случаите получаваме чек. Да очакваме или искаме от някого — или дори да приемем предложение от него — да мие чинии или да върши някаква работа в ресторанта би било нелепо.”

Всички останали главни ресторантьори, с които разговаряхме, казваха на практика едно и също.

Ситуацията клиентите да не могат да си платят храната, обикновено заради отказана кредитна карта, се случва по-често, отколкото бихте очаквали.

Повечето собственици и мениджъри са склонни да договорят приемливо и за двете страни решение. В повечето случаи клиентът оставя на ресторанта някакъв вид залог, примерно мобилен телефон или часовник, докато се върне и плати сметката.

Изпращането им в кухнята да мият чинии, въпреки че може и да е било по-разпространена практика преди стотина години, просто не се счита за приемлив вариант в наши дни, поради няколко причини.

Първо, повечето кухни са много тесни и въвеждането там на някой, който дотогава вероятно никога не е бил в професионална кухня, създава повече проблеми, отколкото решава.

Второ, оборудването за миене на чинии сега е високотехнологично и ефективно, и успешната работа с него изисква известно обучение.

Трето, повечето ресторанти вече имат съдомиялни и нямат нужда от допълнителна помощ.

Четвърто, ако новоизлюпеният мияч на съдове пострада по време на миенето на съдове, ресторантът може да бъде изправен пред съдебно дело.

И пето, ако служителите в ресторанта членуват в профсъюз, присъствието на външен човек, работещ в кухнята, може да се окаже незаконно.

Така че ако се окажете в ресторант с празни джобове, няма никакъв проблем да предложите да отидете в кухнята да миете чиниите, но служителите в ресторанта вероятно ще го счетат просто за неуместна шега, освен ако случайно се намирате в La Bastide d'Opio в Париж, където всъщност основният предпочитан вариант за заплащането на вечерята е точно миене на съдовете и приборите, вместо плащане в брой.

Отскочи към Коментарите (3)

Goodlife.bg

Източник: The Daily Meal

15.02.2017 Всички статии от този автор →

Магазин

Подобни статии

3 Коментара
1 Vera Vasileva-gluh. на 18.11.2016 – Петък

Здравей! Да искам работа с мияч? кога?

2 Vera Vasileva-gluh. на 18.11.2016 – Петък

Здравей! Да искам работа с мияч? кога? може ли пиши смс-0886801247

3 Vera Vasileva-gluh. на 18.11.2016 – Петък

Здравей! Да искам работа с мияч? кога? може ли пиши смс-0886801247