4 лоши и пет добри сирена

Включете здравословните сирена в ястията си и избягвайте "лошите"

Сиренето придава на любимите ни храни вкус и пикантност.

Има причини печеното сирене да е любимо ястие на Западния свят - то има невероятно добър вкус!

Но както и при много други вкусни храни, то съдържа големи количества мазнини и калории.

Според статия в сп. Time, четири от всеки пет експерти твърдят, че сиренето е част от здравословната диета.

Има обаче определени сирена, които са многократно по-здравословни от останалите.

Вредно: "Продукт тип сирене"

Има много строги регулации какво може да се нарече сирене и какво не попада в тази категория.

“Всичко, което е преработено, не може законно да се продава под названието "сирене", и вместо това се маркетира като "продукт тип сирене" — което означава, че съдържа под 51% сирене.”

Повечето от нас отдавна са се научили да стоят настрана от преработените храни, така че може би е желателно да избягвате и преработеното сирене.

Вредно: Нискомаслено сирене

Всяка храна, която елиминира хранителни вещества, мазнина или захар, би трябвало да ви кара да заставате нащрек.

Нискомаслените алтернативи често съдържат вредни съставки. Да не говорим, че пропускате всички предимства на пълномаслените сирена.

Вредно: Сирене с понижено съдържание на натрий

Винаги, когато виждате етикет, на който пише "с понижено съдържание на мазнини", "с понижено съдържание на въглехидрати" или каквото и да е понижено, се постарайте да проучите с какво е заменено то.

Храните с понижено съдържание на натрий са изправени пред същия проблем, така че въпреки че ниското съдържание на натрий звучи привлекателно, преглеждайте таблицата със съставките, преди да решите дали да купувате.

Вредно: Подсладено крема сирене

Крема сиренето изглежда перфектно върху хлебче, но отново трябва да проверявате какви са използваните съставки.

Някои видове сирена за мазане се изтъкват като по-здравословни, но много от овкусените им версии съдържат добавени вещества от типа на аспартам, който е свързан с проблеми със стомашно-чревния тракт.

Полезно: Котидж сирене

Котидж сиренето е не само ценен източник на протеин, като осигурява цели 15 грама протеин на порция, но и е с ниско съдържание на натрий.

В изследване от 2014 г, котидж сиренето има най-ниско съдържание на натрий сред всички тествани видове сирена.

Полезно: Пълномаслено сирене

Чък Бенбрук, професор в Центъра за устойчиво земеделие и природни ресурси към Вашингтонския университет, специално изтъква предимствата на органичното пълномаслено сирене.

Според проведено от него изследване, органичното сирене и другите млечни продукти съдържат с 62% повече омега-3 мастни киселини в сравнение с традиционните млечни продукти.

Полезно: Органично сирене

Мазнините рядко са повод за притеснение в сирената. Скорошно изследване, публикувано в изданието American Journal of Clinical Nutrition, установява, че хората, които консумират осем порции пълномаслени млечни продукти дневно, са изложени на 23% по-малък риск от развиване на диабет тип 2, в сравнение с хората, които консумират около една порция или по-малко дневно.

Само се информирайте колко е препоръчителната дневна порция от сиренето, преди да се увличате.

Полезно: Пармезан

Пармезанът е с естествено по-високо съдържание на мазнини от другите сирена, но дори и малко количество от него е чудесно допълнение към прясна салата или паста.

Изследване, публикувано във Flavour, констатира, че пармезанът е с по-силно умами, което придава на нискомаслените мазнини по-добър вкус и подобрява храносмилането.

Полезно: Швейцарско сирене

Диетологът Линдзи Малоун коментира пред Time, че чрез консумирането на сирене в малки количества можете да се възползвате от всичките му предимства от рода на калций, протеин и т.н. Два резена швейцарско сирене съдържат 44% от дневната доза калций, както и 15 грама протеини.

Отскочи към Коментарите (0 )

Goodlife.bg

Източник: The Daily Meal

30.01.2017 Всички статии от този автор →

Подобни статии

0 Коментара