10-те най-надценени филма на всички времена

... въпреки възхитените рецензии и впечатляващите доходи от боксофис

10. От другата страна / The Departed (Мартин Скорсезе, 2006)

Какво казаха критиците

“Сценарият на Уилям Монахан е просто сензационен. Сцените се развиват блестящо. Чувствата текат като разтопена лава. Диалогът прелива с остра ирония и кисели арии на проклятие.” – Джо Моргенстерн, Wall Street Journal

Награди

Номиниран за 5 "Оскара" и спечелил четири (филм, режисура, адаптиран сценарий, монтаж), плюс "Златен глобус" за режисура.  

Какво казваме ние

"От другата страна" е забавен Скорсезе, но дали е наистина велик Скорсезе?

Реклама

 

Изглежда, сякаш филмът се е появил с целта Марти най-после да получи някакви "Оскари". Той има отлични качества – едно от трите най-добри изпълнения на Леонардо ди Каприо, убийствени поддържащи актьори, често хаплив сценарий на Уилям Монахан. Но той е и бездушен, хаотичен и самоугаждащ си.

Спретнатата симетрия на идеята – класическата теза за двама агенти под прикритие, работещи от двете страни на закона, които могат да се сблъскат във всеки един момент – работи по-добре в хонконгския първоизточник "Infernal Affairs", който е по-стегнат и по-икономичен.

Скорсезе оставя притеснително шаржиращия Джак Никълсън да си пробие път във филма и да промени формата му. Когато Gimme Shelter зазвучава на фона на тежкия бостънски акцент на Никълсън, режисьорът вече копира самия себе си, падайки жертва на стари навици.

Това, което можеше да бъде забележителен криминален трилър с най-добрия актьорски състав, в крайна сметка се огъва пред самоналожено раздуване.

The Departed

Гледайте вместо това… Господари на нощта / We Own the Night (2007)

Силната и елегантна историческа криминална драма на Джеймс Грей има всичкия емоционален мащаб и организационна дисциплина, които липсват тук.

9. Видеодром / Videodrome (Дейвид Кроненберг, 1983)

Какво казаха критиците

“Първият шедьовър на Кроненберг” – Травис Макензи Хувър, Reverse Shot

Награди

Награда Genie за режисура

Какво казваме ние

Уважаван? Да, "Видеодром" е много уважаван от феновете на Кроненберг, които го сочат като една от най-сложните и изтънчени негови ранни творби, представляваща еволюционна стъпка напред във визията и идеите му. И ние не отстъпваме пред никого в преклонението си пред Кроненберг.

"Катастрофа" е поразителна творба. Този филм тук обаче е полуоформен. Той има блестящо въздействащи сцени и изключително изпълнение на Джеймс Удс. Той обаче е скица за филм, сториборд.

Той не води никъде. Роджър Ебърт го нарича “един от най-незабавните филми, правени някога”, и въпреки че тогава още не е гледал "Небесно царство" на Ридли Скот, когато е изказал тази си оценка, той донякъде е прав. Това е поредица от концепции за бъдещето и предизвикващи безпокойство образи, нуждаещи се от силно темпо, от посока, която да работи.

Самият Кроненберг признава, че е бил много нерешителен по въпроса за финала. Той не е удовлетворил феновете му тогава, и се е провалил тотално. Може би приемането на офертата от студио за следващия му филм "Мъртвата зона" (1983) е изострило сюжетния инстинкт на режисьора, а не само комерсиалния му усет. Към момента, когато стигаме до "Мухата" (1986), той работи в пълен ход, оформяйки филм, който е силно тревожен, вълнуващ, много забавен и все пак напълно негов собствен.

"Видеодром" е много хвален като неразбраното дете на Кроненберг, твърде смел или труден за времето си филм, но всеки път, в който го гледаме, оставаме разочаровани.

Videodrome

Гледайте вместо това… Голият обяд / Naked Lunch (1991)

Изключително неспокойният опит на Кроненберг да адаптира Уилям Бъроуз, който въвежда образите му по-изобретателно и е по-убедителен и цялостен.

Отскочи към Коментарите (1)

Магазин

Подобни статии

1 Коментар
1 Porshe Carrera на 14.07.2016 – Четвъртък

Къде е Междузвездни войни в класацията? Те трябваше да са ако не на 1-во, поне на второ място без проблем??