• Източник: Suntory.com
  • Източник: Suntory.com

Как японското уиски превзе света

2015 бележи 92-та година на производство на уиски в Япония

Шинджиро Тори отваря първата японска дестилаторна за уиски в Ямазаки, регион между Киото и Осака, през 1923. Във време, когато повечето японция пият само саке, този визионер преобразява малък магазин, търгуващ с вносни вина, в успешната компания Kotobukiya, която по-късно е преименувана на Suntory.

Той вярва, че следващата стъпка към експанзията на неговия бизнес е производството и дистрибуцията на уиски в Япония.

Тогава той вероятно никога не е очаквал продукцията му да надмине качеството на шотландците. И все пак през 2013 Yamazaki Single Malt Sherry Cask 2013 бе обявено за най-доброто уиски в света - заради плодовите си нотки, деликатна сладост и “почти неописуема гениалност”.

Дестилаторната Yamazaki, притежавана от Suntory, се издига сред пищни зелени хълмове, покрити с бамбукови гори и шинтоистки светилища.

Наблизо има бивша чайна, построена от майстор Сен но Рикиу, чаен майстор от XVI век, на който се приписва усъвършенстването на японската чайна церемония.

Той особено много е харесвал кристално чистите води в региона и ги е използвал за правене на чай. По-късно Тори по подобни причини разполага своята дестилаторна там.

2015 бележи 92-та година на производство на уиски в Япония, и всички уискита на Suntory (компанията държи също така и дестилаторната Hakashu западно от Токио) са по-популярни от всякога.

Yamazaki Whiskey Distillery

Suntory в момента имат 800 000 бъчви уиски в складовете си, но те не са достатъчни, за да отговорят на търсенето по цял свят.

Макото Сумита, генерален мениджър по качествени комуникации, е работил в Suntory повече от 30 години, като за известно време е бил и купажист и мениджър на цялата дестилаторна в Ямазаки.

Като експерт във всички аспекти на производствения процес на уиски, той обяснява какво отличава уискито на Yamazaki от алкохола по света.

Шинджиро Тори е навлизал в непознати територии, когато е решил да отвори дестилаторна за уиски в Япония. Защо в крайна сметка е решил да го направи в Ямазаки?

Многото реки край Киото в този регион са много важни за производството на японското уиски. Имаме много добри водоизточници в този регион – и няколко кладенци на територията на дестилаторната.

Освен достъпа до качествена вода, кои са другите най-важни елементи от взимането на решения при производството на уиски?

Подходящата влажност, защото уискито отлежава в бъчви много години. Тук има три реки - Кацуя, Уджи и Кизу. Вливайки се една в друга, те придават на този регион влажно и мъгливо време.

То е подходящо за зреене на уиски. Също така почти няма снеговалежи. Времето, което е твърде сухо, не е подходящо за зреене на уиски в бъчви.

В Япония уиски се прави от 1924, но чужденците доскоро не са познавали уискито от страната. Кога консуматорите извън Япония започнаха да проявяват интерес към Yamazaki?

Преди 2003, малцина знаеха, че произвеждаме уиски в Япония, но наскоро открихме почитатели по цял свят.

Първата ни награда беше на ISC (International Spirits Challenge) - златен медал за Yamazaki 12 Year Old Single Malt през 2003 и после отново през 2010.

После някои хора започнаха да дегустират и да харесват нашето уиски. Сега имаме към 130 000 посетители годишно в дестилаторната - и повече от 10% от тях идват от чужбина. Имаме много посетители от Великобритания, Франция и Китай.

Отскочи към Коментарите (0)

Goodlife.bg

Източник: CN Traveller

18.05.2019 Всички статии от този автор →

Магазин

Подобни статии

0 Коментара