10 нови правила за съвременния гурман

Как да се ориентирате в новия свят на Instagram...

1. Не карайте приятелите ви да чакат, докато снимате храната им

Просто недейте. Ако трябва да снимате някое друго ястие освен вашето собствено, снимайте отгоре (докато те похапват).

Няколко ръце в кадъра или липсващи пилешки крилца няма толкова да развалят кадъра. Просто не си заслужава да очаквате хората да чакат храната да изстива.

2. Не качвайте веднага направените снимки

И така, направили сте снимката отгоре, докато приятелите ви хапват.

Чудесно. Сега оставете телефона. Не качвайте в Instagram, докато сте на масата; цялото редактиране и остроумни описания ще са също толкова сполучливи и по-късно. Ако трябва, добавете и хаштаг #latergram - за да поучите виждащите снимката ви да последват примера ви.

Що се отнася до по-младите гурмани, същият принцип важи и за Snapchat – никой не иска да бъде сниман с пълна уста с храна, дори и когато видеото изчезва след секунди.

3. Не бъдете с ‘временна целиакия’ или с алергия, която ту я има, ту я няма по ваш избор

Знаете ли какво дразни повече от всичко персонала на ресторантите?

Това клиент да иска основното им ястие да бъде приготвено без млечни продукти - заради алергия, но после да хапва традиционен сладолед за десерт.

Подмяната на съставки в храната е неприятна, но кухненският персонал ще го направи охотно - стига да не постъпвате неетично и да не ги разигравате. Най-грубото в подобно поведение е, че то затруднява хората с целиакия или сериозни алергии, които не биват приемани насериозно.

Вижте още: пиянитарианци; още известни като вегетарианци, които крадешком похапват месни лакомства, след като обърнат няколко коктейла.

4. Не посягайте към чуждите поръчани лакомства

Най-бързият начин да получите червен картон като сътрапезник?

Да пропуснете десерта, но да се присъедините към поръчката на ваш приятел, като поискате допълнителна лъжица. Една хапка сама по себе си е опасна територия, а всичко повече от това ви оставя да се ориентирате в минното поле на приемливото в социални ситуации поведение.

Трайните ви партньори са очевидно изключение в случая, естествено (каквото е мое, е и твое, нали, скъпа?).

5. Премислете поръчката си за кафе, особено когато някой друг ще го взема вместо вас

“Отиваш за кафета? Окей, искам малко капучино с обезмаслено мляко, с един и половин шота кафе в него, моля. Със захарин.” Надали така ще си спечелите приятели в офиса. Със сигурност и "силничко капучино с обезмаслено мляко" няма да ви е проблем, нали?

Поддържайте поръчките си простички, или просто се присъединете към въпросния човек и отидете да направите лично поръчката, ако държите да е сложна и заплетена.
 
6. Не бавете персонала на бара

Когато опашката пред бара е огромна в 18:00 в петък, поръчката на пет различни коктейла е лош избор за всеки замесен. Това забавя обслужването на всички, което означава, че клиентите започват да стават раздразнителни към и без това стресираните сервитьори.

Поръчайте бутилка шампанско (няма как това да е лоша идея в който и да е момент), или ако толква държите на маргарита, поръчайте си цяла кана, за да я споделите помежду си.
 
7. Ако започвате модна диета, не говорете за нея

Защо хората на диета толкова обичат да говорят, че са на диета?

Защото след като премахнете сладкишите, пиенето, социализацията и всички нормални неща, които са табу по време на диета, не остава кой знае какво друго за говорене.

Диетата може да е всеобхватна, но прехапете език (или захапете резенчето морков, което вечеряте), ако усетите, че постоянно насочвате разговора в тази посока.

8. Бъдете лоялни към любимите места

Въпреки че е забавно да ви видят или да кажете, че сте били първият, който е пробвал хляба от Noma за $15, не забравяйте, че най-приятно е да отидете на място, където готвят добре, а не където просто е ново място.

Винаги ще има нови ястия, които да пробвате. Препоръчвайте заведения на база това, че сте сигурни, че там кухнята е добра, вместо да разчитате на медиен шум и популярност.

Бонус: ако станете редовен посетител, може да се радвате на специално отношение от персонала - както в трапезарията, така и в кухнята.

9. Не бъдете *този* вид хранителен сноб

Зад всяко съвременно удобство, което гледате с пренебрежение, вероятно има прочут готвач, готов да го защитана. Бърчите нос при вида на микровълнова печка?

Испанският готвач Феран Адриа пъха в микровълновата прочутия си черен сусамен кейк, за да се надигне той, а геният на сладкишите от Мелбърн Дарън Пърчизи също е техен почитател.

Разтворими нудъли? Не отписвайте едно от любимите неща за похапване на Дейвид Чанг. Мононатриев глутамат? Доста готвачи са готови да влязат на ринга да се бият на страната на безвредния синтетичен подобрител на вкуса. За ваше сведение, и обикновената сол е химическо вещество, правещо се във фабрики.

10. Спрете да се стресирате

Огорчавате се, когато не можете да намерите нещо за хапване, което да е 100% органично, натурално, био, с биография, местно или сезонно, и отговаря на всичките ви критерии за хранителни стойности?

Отпуснете се, това е просто храна. Да, всички се опитваме да живеем здравословно - и обичаме нашите занаятчийски производители, първокласни продукти и прекрасни многослойни салати, но никой досега не е умрял от не съвсем идеална храна. Не убивайте удоволствието от храненето!

Отскочи към Коментарите (0)

Магазин

Подобни статии

0 Коментара