Източник: Pexels.com

Плодове и зеленчуци, които не са особено полезни

Растително не означава, че би трябвало да консумирате много от него

Много всезнайковци в света на диетите ви убеждават, че единственото, което е нужно, за да свалите няколко килограма, е да преминете от месна диета на такава, включваща само плодове и зеленчуци, сякаш отслабването не изисква нищо повече от пропускането на бургерите в полза на ябълка и пържени картофки.

Всеки, който някога сериозно се е опитвал да стане вегетарианец, знае, че нещата не са толкова прости.

Само защото дадена храна е растителна, това не означава, че тя не е пълна със захари и скорбяла. Дори здравословни, богати на фибри зеленчуци могат да оставят у консуматорите усещане за подуване и мързел. Преяждането с плодове пък е почти толкова вредно, колкото и посягането към кутията с бисквити.

Трикът да се чувствате сити от яденето на плодове и зеленчуци, без да получавате газове и да изпитвате "захарна умора", коментира Джоан Перес, диетолог и основател на Real Bite Nutrition, е да търсите богати на хранителни вещества продукти и да контролирате порциите си.

“Всички плодове и зеленчуци са важна част от здравословната диета,” казва Перес. “Но тъй като някои са с по-високо съдържание на въглехидрати и калории от другите, големината на порциите е важна. Най-здравословните плодове и зеленчуци са тези, които са с висока плътност - с добро съотношение на хранителните вещества в храната спрямо калориите. Храните с високи такива показатели ще ви осигурят най-много хранителни вещества срещу най-малко калории.”

Повечето нутриционисти са съгласни, че каквито и да е плодове и зеленчуци са по-полезни от не-консумацията им, но има някои, които са по-полезни за хората на диета или тези, опитващи се да намалят подпухването след преяждането по празниците.

Разговаряме с някои от най-добрите диетолози за съвети кои плодове и зеленчуци препоръчват на клиентите си да избягват, ако се стремят да отслабнат.

Банани

Въпреки че не счита бананите за нездравословни, Лорън Слейтън, авторка на книгата Little Book of Thin, препоръчва опитващите се да отслабнат да пропуснат изобилстващите от скорбяла банани в полза на плодове от рода на малини. “И все пак, въпреки че казвам това,” допълва Слейтън, “пак предупреждавам клиентите си, че ако бързат през летището, по-добре е да не игнорират бананите, предпочитайки шоколадови десертчета. Всичко е относително.”

Броколи

Броколите минават за здравословен зеленчук, подобно на брюкселското зеле, но не са особено полезни, ако се стремите към детокс, казва Алиса Ръмзи, диетолог и говорител на организацията Academy of Nutrition and Dietetics. Броколите предизвикват излишно много газове и подуване, което може да ви накара да се чувствате твърде уморени, за да посетите фитнеса и да тренирате.

Брюкселско зеле

Ако се стремите да преодолеете подуването от преяждане по празници, желателно е да пропуснете брюкселското зеле, твърди Ръмзи. Определени плодове и зеленчуци като цяло предизвикват повече подуване и газове от другите, което е особено неприятно след период на преяждане и усещане за ситост; брюкселското зеле е сред най-вредните в това отношение зеленчуци.

Кокос

Кокосът би трябвало да се счита по-скоро за опасен, отколкото за полезен, казва Маги Мун, автор на Elimination Diet Workbook. “Независимо дали го считате за плод или не, той е богат на наситени мазнини, а това означава повишаващи холестерола калории, които бързо се трупат,” коментира Мун.

Отскочи към Коментарите (0)

Goodlife.bg

Източник: The Daily Meal

17.06.2019 Всички статии от този автор →

Магазин

Подобни статии

0 Коментара