Феноменът срирача

Как виетнамски бежанец основа империята за лют сос срирача

След като пристига в САЩ, един виетнамски бежанец създава един от най-любимите люти чили сосове, разпознаем мигновено по белия петел, отпечатан на вече неимоверно популярната червено-зелена бутилка.

71-годишният Дейвид Тран е започнал да прави своя чили сос, наречен Pepper Sa-te, във Виетнам през 1975 г.

Тогава той е бутилирал своя чили сос в рециклирани бурканчета от детски храни, след което е продавал и доставял продукцията с личния си велосипед.

След войната във Виетнам, Тран, който е бил майор в южно-виетнамската армия, бяга от комунистически Виетнам с тайванска лодка, наречена Huey Fong, която по-късно вдъхновява името на сега струващата милиони долари негова компания Huy Fong Foods.

Безработен при пристигането си в САЩ през 1979 г., Тран продължава да експериментира със своя лют чили сос.

Той прави сосовете ръчно в кофа и ги доставя до азиатски ресторанти и пазари в Лос Анджелис, и чак до Сан Франциско и Сан Диего със синия си микробус Chevrolet.

Той дори е нарисувал със собствените си ръце логото на лютия му сос върху микробуса. Тран споделя пред Los Angeles Times:

В прав текст

“Американската ми мечта никога не е била да ставам милиардер. Започнах този бизнес, защото обичаме свеж, пикантен чили сос.”

“Американската ми мечта никога не е била да ставам милиардер. Започнах този бизнес, защото обичаме свеж, пикантен чили сос.”

Виетнамският предприемач се захваща с производството на многобройни люти чили сосове и пасти като Pepper Sa-te, Sambal Oelek, Chili Garlic, Sambal Badjak и Sriracha Hot Sauce.

Sriracha Hot Sauce, версия на лют сос, произхождащ от Си Рача в Тайланд, е продуктът, който реално изгражда невероятно успешната империя за люти сосове на Тран.

Ето какво разказва той:

“Всичко има по-добър вкус със срирача. Добавям този сос във всичко и го консумирам ежедневно.”

Срирача се прави от пресни люти чушки халапеньо, отглеждани в САЩ. През 80-те години Тран сключва споразумение с Крейг Ъндърууд от Underwood Family Farms да доставя халапеньо за неговите сосове.

Въпреки че първоначално се е договорил за 50 акра селскостопанска земя, Тран сега има договор за 1700 акра пресни червени люти чушки халапеньо, които се простират из окръг Вентура чак до окръг Кърн в Калифорния.

Факт

През 80-те години Тран сключва споразумение с Крейг Ъндърууд от Underwood Family Farms да доставя халапеньо за неговите сосове.

През 1980 г. Тран прави сосове в 450 кв.м. сграда в Чайнатаун, Лос Анджелис. Седем години по-късно Huy Fong се мести в бивша фармацевтична фабрика с територия 6300 кв.м. в Роузмийд, Калифорния.

Huy Fong Foods накрая окончателно се установява в Ървиндейл, Калифорния през 2010 г., като избира за централен офис сграда с територия 60 400 кв.м.

Феноменът срирача, който започва в долината Сан Габриел, обхваща цяла Америка, Канада, Мексико и над 10 други държави към 2009 г.

През 2012 г. Huy Fong Foods са имали печалби от $60 млн. от лютите си сосове и са бележели стабилен растеж от около 20% годишно.

Целта на Тран за компанията е да направи така, че “всеки да може да държи срирача в ръце.”

Той обяснява бизнес-мотото си:

“Аз правя сос за богати на цена за бедни.”

Въпреки че Тран отказва да разкрие цената на едро на бутилките му със сос, 800 г бутилка срирача има цена около $3.50.

Срирача е определяна с любов от служителите на компанията като “тайния сос.”

Сайтът на компанията обяснява, че никой никога не е бил канен в потайната фабрика на Huy Fong в Роузмийд, за да наблюдава производството.

Други се шегуват, че е по-лесно да получиш достъп до Пентагона, отколкото до фабриката за срирача, за да видиш как се случват нещата вътре.

Сайтът заявява:

Факт

По-лесно да получиш достъп до Пентагона, отколкото до фабриката за срирача!

“И до този момент компанията може да се похвали с факта, че никога не рекламира продукцията си, нито има дори един търговски представител — съществуването на "тайният сос" се разпространява единствено от уста на уста; ‘тайният’ сос се продава сам.”

Тран и компанията му не обичат медийния шум и поддържат ограничено присъствие в социалните медии, и почти не приемат предложения за отразяване в пресата.

Като изпълнителен директор на фирмата Тран е отхвърлял изгодни оферти да продаде компанията заради опасения, че други ще променят неговата визия.

Той също така е отказвал да продава акции на компанията и е отхвърлял оферти от финансисти за увеличаване на производството.

Понастоящем той управлява империята си за люти сосове като семеен бизнес.

Синът му е президент на компанията, дъщеря му - вицепрезидент.

Тран обяснява, че хората, които са искали да купят фирмата му, никога не са се интересували от продукта, а само от печалбите.

Отскочи към Коментарите (0)

Подобни статии

0 Коментара