Седем храни, които се борят с възпаленията

... и коремните мазнини

Плодове и зеленчуци

Всички плодове и зеленчуци, заради богатото си съдържание на хранителни вещества и фибри, спомагат за преодоляването на хроничните възпаления, така че се погрижете да включите адекватни количества от тези храни в ежедневния си режим.

Някои типове пресни плодове и зеленчуци обаче са по-ефективни от другите.

Реклама

 



Сред отличните противовъзпалителни плодове и зеленчуци, които да включите в режима си, са ябълките, горските плодове, броколите, гъбите, папаята, ананасът и спанакът.

Зелен чай

Тази лека напитка е отлична за улесняване на отслабването, както и за намаляване на възпаленията.

Флавоноидите в този вид чай имат естествени противовъзпалителни свойства.

Също така за съставката епигалотехинов галат в зеления чай е известно, че спомага за намаляването на телесните мазнини.

Моно-ненаситени мазнини

Тези полезни за сърцето мазнини спомагат за повишаването на здравословните нива на липопротеина с висока плътност (т.нар. полезен холестерол) и намаляват цялостно възпаленията.

Сред отличните източници на този тип мазнини са зехтинът, бадемите и авокадото.

Омега-3 мастни киселини

Изследванията показват, че диета с високо съдържание на омега-3 мастни киселини и нисък процент омега-6 мастни киселини води до намаляване на възпаленията.

Сред добрите източници на омега-3 в храната са орехите, лененото семе и рибата, например дивата сьомга.

Подправки

Определени подправки, сред тях чесън, куркума, канела, джинджифил и чили, имат силни противовъзпалителни свойства, така че се опитайте да ги добавяте към ястията си колкото може по-често.

Вода

Доброто хидратиране е жизненоважно за отделянето на предизвикващите възпаления токсини от тялото.

Стремете се към потребление на около 2 л вода на ден.

Не забравяйте да добавите допълнителни 250 мл вода за всеки 30 минути упражнения.

Пълнозърнести храни

Богати на фибри, пълнозърнестите храни спомагат за контрола на инсулиновата реакция в тялото.

Високото съдържание на витамин B в пълнозърнестите храни спомага за понижаването на възпалителния хормон хомоцистин.

Отскочи към Коментарите (0)

Goodlife.bg

Източник: Dummies.com

06.01.2017 Всички статии от този автор →

Магазин

Подобни статии

0 Коментара