Източник: Zuerich.com

В Швейцария въведоха "такса за пропускане на основно ястие"

Ресторант в Цюрих таксува клиентите, които не поръчват храна

Не е необичайно гостът в ресторанта да не е толкова гладен, колкото е очаквал, и да реши да поръча предястие вместо основно ястие, но собственикът на един цюрихски ресторант дотолкова се е вбесил от масовостта на тази практика, че е започнал да прилага специална такса за клиентите, които не поръчват основно ястие.

Според изданието The Local, ресторантът Neumarkt в Цюрих таксува 10 швейцарски франка всички клиенти, които не включат в поръчката си основно ястие. Таксата обаче не се посреща особено добре от местните клиенти.

“Типично по цюрихски,” се оплаква един от коментаторите на страницата на ресторанта във Facebook.

Въпреки оплакванията, ресторантът се защитава с аргумента, че таксата е напълно справедлива, особено доколкото без нея хората "продължават да ходят в ресторанта и да стоят там по цял ден, без реално да поръчват нищо."

“Изправени сме пред нарастващ брой хора, които прекарват цялата вечер, без да направят каквато и да е поръчка на храна,” заявява собственикът Рене Цимерман.

Според Цимерман, пропускащите храната гости са проблем както през деня, така и вечер. Той се оплаква, че понякога хората идват в ресторанта, поръчват един чай и после го държат пред себе си с часове, без да поръчват никаква храна.

“Ние сме ресторант,” коментира той. “Ако хората не се хранят, не можем да свързваме двата края — трябва някак да покриваме разходите, свързани със заплатите на персонала.”

Цимерман изтъква, че до ресторанта има съседно бар-кафене, където са добре дошли всички, които желаят само кафе, или искат да хапнат нещо много леко. Освен това той пояснява, че таксата от 10 франка не се прилага, когато клиентите поръчат две предястия или предястие и десерт.

Ернст Бахман, президент на ресторантската асоциация GastroZurich, коментира пред изданието 20 Minuten, че няма нищо незаконно във въвеждането на такава допълнителна такса. Той обаче все пак препоръчва на собствениците на други ресторанти да проявят известна толерантност.

"Винаги може да се случи клиентът просто да не е особено гладен," заявява Бахман. "Нашата роля като домакини е да приемем това."

Отскочи към Коментарите (0)

Goodlife.bg

Източник: The Daily Meal

15.02.2016 Всички статии от този автор →

Подобни статии

0 Коментара