Източник: Pexels.com

Ако искате да отслабнете, зарежете фитнеса

Здравословният живот не започва с Crossfit, а в кухнята

Чували ли сте поговорката “не можеш да надтренираш лоша диета”?

Това, което консумирате, има значение. Всъщност значението му е толкова голямо, че ако желаете да започнете пътя си към по-здравословното си "аз" — вероятно отслабване или просто начин да се почувствате по-добре като цяло — ви препоръчваме да се концентрирате изцяло върху храненето: да промените това какво консумирате, кога се храните, с кого се храните, как се храните, колко често се храните, къде, колко късно и колко бързо се храните.

Майната му на фитнеса. Здравословният живот започва в кухнята.

Отделете времето и парите, които бихте дали за тренировки, за да си купите и прочетете книги за готвенето, за ежедневно и седмично пазаруване на продукти, за научаване колкото може повече за храната - и, естествено, за практикуване на изкуството на готвенето в най-голяма възможна степен.

Наричаме това “готварска реформация”, и препоръчваме да се придържате към него поне 2 месеца. Нужни са средно 66 дни, за да се изгради навик, ако вярваме на изследване на лондонския "Юнивърсити колидж".

Какво означава това? Всяко ястие, което консумирате в продължение на два месеца, с изключение на един ден в седмицата, трябва да е приготвено от вас във вашата кухня.

Не знаете как да готвите, или просто нямате време да готвите? Не ви вярваме.

Това отрицание на вашите способности или лоши умения за управление на времето са в основата на вашите проблеми.

Ако можете да зяпате Netflix всяка вечер, да пилеете часове в Grindr през седмицата, или да разцъквате Tinder в офиса, вероятно можете да проумеете как да сварите вода и да добавите картофи, паста, сладък картоф или тиквички.

Също така сме убедени, че ако можете да се ориентирате в Snapchat, можете да разберете как да изгледате някое и друго видео Youtube (ето примерно видео на 91-годишната Клара, която готви ястия от времето на Голямата депресия) и да се научите да готвите. Или, още по-добре, да помолите някой, който може да готви — приятел, братовчед, съсед, колега — да ви научи на някоя здравословна рецепта. Обзалагаме се, че няма да ви откаже.

Готвенето е първично. То е нещо, което ни е направило различни отличава от всички останали видове - и няма да изчезне скоро.

Дори не ви е нужно приложение, за да следите какво консумирате. Спрете да пилеете времето си в броене на калории. Без значение какво приложение за следене на храненето имате в смартфона си, или Fitbit джаджа, която носите на китката си, нищо не може да се сравнява с прекарването на време всеки ден в кухнята, учейки се как да готвите храна, която бабите и дядовците ви са яли в годините на криза — с други думи, истинска храна.

Истинската храна означава, че на нея няма етикетче с хранителните стойности. Примерно броколи, прясна салата, карфиол, тиквички, цвекло, пилешки дробчета. Да, тотална мистерия е колко калории консумирате от тази храна — но ако е истинска храна (и изобилства от зеленчуци), тялото ви ще знае какво да прави с нея.

Пътят ви към отслабването започва с това да се приберете у дома в понеделник сутринта, да изядете последното си нездравословно ястие, докато поръчвате няколко готварски книги, наравно с чугунен тиган и съдове Tupperware за останалата неизядена храна.

Това са основите на вашата готварска реформация.

Не сте сигурни кои готварски книги да си купите? Заложете на инстинкта си . Или потърсете в Google “добри готварски книги”, или проверете за кои има добри отзиви онлайн. Ако има как, вземете си употребявани, за да спестите малко пари (ще ги използвате в магазина за хранителни стоки!).

Готварските книги са разкрасена форма на готварство, предавано по устен път, от поколение на поколение, сред работническата класа. Помнете това следващия път, когато вземате дървената лъжица и обличате престилката.

Накратко, пътят ви към по-здравословното ви "аз" започва с промяна на хранителните ви навици. Той няма нищо общо с членството в някой CrossFit клуб, следенето на калориите в хранително приложение, упражненията с личен треньор, или поръчката на “здравословна храна” за в къщи (такава просто не съществува).

Връзката и отношенията ви с храната са важни. Не е нужно да бъдете модни и атрактивни в делнични вечери. Нормално и редно е да се храним простичко.

Наслаждавайте се на храната. Яжте бавно, в продължение на повече време и винаги на маса (с приятели или членове на семейството, ако е възможно). Ако няма никой наоколо, подкастът на Алек Болдуин Here’s the Thing може да свърши отлична работа, особено епизодът, в който той интервюира великата Каръл Бърнет.

Ще се изненадате колко можете да се заситите, докато се смеете на подкаст или разговаряте с приятел за това как е минал денят ви.

Добре дошли на първата стъпка към превръщането в нормално човешко същество.

Отскочи към Коментарите (0)

Goodlife.bg

Източник: The Daily Beast

08.11.2017 Всички статии от този автор →

Подобни статии

0 Коментара