Как да не съсипете диетата си в сезона на гриловете

Вкусна, лека и здравословна храна

Печенето на грил обикновено ви кара да мислите за големи количества храна, която не е много здравословна - ребърца, наденици, хотдог и стекове.

Грилът може да бъде и отлична възможност да приготвите вкусна, лека и здравословна храна. С няколко лесни техники от рода на дъска за грил и готвене на зеленчуци в пакет от фолио, можете да направите фантастични леки ястия, които няма да ви накарат да съжалявате.

Рибно филе с лимонов пипер на планка, с моркови в джоб от фолио

Един от най-лесните начини да готвите на грил лека храна е да приготвяте риба. Рибата на грил не е задължително да се прави трудно. Всъщност е лесно, когато използвате дървена дъска. Повечето магазини за домашни потреби продават такива. Ако не можете да намерите такава в местния магазин, те са достъпни и в много онлайн магазини.

Има много предимства на готвенето на риба на грил с дървена дъска. Първо, не се налага да се притеснявате за залепването на рибата върху металната решетка на грила. Второ, тя пренася вкус в рибата, в зависимост от типа дърво, което купувате. Трето, тя улеснява почистването и поднасянето, защото рибата изцяло се приготвя на малката дъска, без да цапа грила. Дори можете да поднесете рибата директно върху нея.

Лесен начин да приготвите здравословна гарнитура на грил е да се възползвате от джоб от фолио. Къмпингарите често използват този метод, за да приготвят страхотни гарнитури на лагерен огън.

Същата концепция важи и за грила. Поставете малко масло или олио, нарязани зеленчуци и подправки в пакета и после плътно го затворете и поставете върху грила. В пакета зеленчуците се приготвят на пара, което отново позволява безупречно и незамърсяващо готвене на грил.

Изберете кедрова дъска за грил (или такава от друга дървесина, ако предпочитате) и няколко пресни филета от бяла риба, примерно тилапия. Около час преди да дойде времето за приготвянето на рибата, накиснете дървото във вода. Пригответе рибното филе, като го намажете със зехтин, изстискате малко пресен лимонов сок отгоре и добавите топинг от пресен черен пипер и току-що нарязан на ситно чесън. Поставете филетата на дъската.

За морковите в плика от фолио, почистете и нарежете 4 пресни моркова на малки парченца. Отрежете голямо парче здраво алуминиево фолио с дължина около 40-50 см. Сгънете го наполовина като книга и поставете вътре 2 супени лъжици масло. Добавете нарязаните моркови върху маслото и поръсете 1 супена лъжица нарязан на ситно чесън. Затворете "книгата", като издърпате горната част на фолиото върху долната и здраво сгънете краищата, така че съдържанието да се запечата вътре.

Включете грила на средна температура и поставете пакета от фолио с морковите и дъската с тилапията директно на решетката, над жарта. Затворете капака. След около 5 минути обърнете плика от фолио и отново затворете капака.

Ако температурата е твърде висока, преместете джоба от фолио на място на решетката, което не е толкова нагорещено. Гответе рибата 10–15 минути; тя е готова, когато лесно се отделя на парченца, ако я набодете с вилица. Морковите във фолио също се готвят към 15 минути, в зависимост от температурата. Поднесете тилапията с гарнитура от моркови.

Бургери от гъби портобело с песто и печена на грил царевица

Големите сочни бургери имат отличен вкус, но не се отразяват добре на талията ви. Можете да получите богат на вкус бургер на грил, като замените телешкото с големи пресни гъби портобело.

Почистете гъбите под течаща вода. После махнете пънчетата с малък нож и почистете ламелите с лъжица. Пригответе бърза марината, като смесите 1/4 чаша олио, 1/4 чаша балсамов оцет и 2 супени лъжици нарязан на ситно пресен чесън. Подправете сместа с 1 супена лъжица наситнен сушен риган. Разбъркайте добре тази марината и я изсипете с лъжица във вътрешността на гъбите портобело.

Докато гъбите се мариноват, пригответе пестото, като смесите 2 чаши пресен босилек, 2 супени лъжици кедрови ядки и 4 супени лъжици пресен чесън в кухненски робот. Пасирайте, докато съставките се смесят добре. На тънка струйка налейте 1/2 чаша зехтин, докато блендера е включен. Сместа трябва да е много гладка след около минута.

Добавете 1/4 чаша ситно настърган пармезан и на импулсен режим разбивайте още около 20 секунди. Съхранявайте пестото в хладилника, докато дойде време за употребата му. Пригответе царевицата, като премахнете листата от кочаните и леко натриете със зехтин.

Загрейте грила на средна температура. Поставете гъбите и царевицата директно върху решетката на грила, над жарта. Затворете капака. След три минути обърнете гъбите и завъртете царевицата. Царевицата трябва да започне да се обгаря, а някои от зърната да потъмняват. Проверете гъбите след още 3 минути и поставете нарязана на филийки моцарела отгоре им. Затворете пак капака, за да се разтопи сиренето. Гъбите са готови тогава, когато са много меки, а царевицата - когато е придобила приятен цвят навсякъде (около 10-15 минути).

Пригответе на грил хлебчета - за около 30 секунди директно на решетката над жарта. Сглобете бургерите с гъби портобело, като поставите гъбата върху запечено хлебче, добавите няколко лъжици прясно песто, и завършете със салата, домат и прясно нарязано авокадо. Натрийте царевицата с масло, сол и пипер.

Бургери от сьомга и броколи с пармезан във фолио

Един от любимите ни начини да консумираме сьомга е под формата на сьомгови бургери. Те са свежи, вкусни и много здравословни.

За да приготвите тези бургери, вземете половин килограм прясна сьомга филе и отделете месото от кожата. Нарежете на много малки кубчета. Поставете в купа нарязаната сьомга, 1/4 чаша майонеза, 1/2 чаша галета, 1/4 чаша нарязан на кубчета червен лук, 3 супени лъжици нарязани пресни листа кориандър, 1/4 чаена лъжичка сол и 1/4 чаена лъжичка пипер. Смесете добре всички продукти ги оформете на кюфтета. Оставете бургерите от сьомга да престоят в хладилника около 30 минути преди печенето.

Пригответе плик от фолио по начина, описан в рецептата за моркови по-горе. Добавете 2 супени лъжици масло, 2 чаши пресни цветчета броколи, и 2 супени лъжици нарязан на ситно чесън в центъра на плика. Затворете плика от фолио плътно, така че парата да не може да излиза от него.

Загрейте грила на средна температура. Поставете пълния плик от фолио и бургерите от сьомга директно върху решетката. Затворете капака. След около 5 минути обърнете бургерите и завъртете плика от фолио. Бургерите ще са готови след около 10 минути, а броколите - когато цветчетата им са меки и нежни. След около 10 минути, внимателно отворете плика от фолио и добавете 3 супени лъжици прясно настърган пармезан. Поднесете бургерите от сьомга върху хлебче с маруля, домат и сос тартар, ако желаете.

Ако обичате да включтаве грила ежедневно през топлите месеци, няма от какво да се притеснявате! Тези леки рецепти на грил осигуряват вкусна, богата на хранителни вещества алтернатива на типичното барбекю меню.

Отскочи към Коментарите (0)

Goodlife.bg

Източник: Food and Wine

02.05.2016 Всички статии от този автор →

Подобни статии

0 Коментара