• Източник: Стоян Георгиев, Goodlife.bg

Петър Делчев

За Кайно Йесно Слонце и Transfiguration

Петър Делчев започва да учи класическа китара на 7 години в музикалната школа към ловешкото читалище. Когато завършва школата преподавателят му Стефан Тихов  го кани да свири в китарния оркестър, който ръководи. През следващите няколко години Петър разпределя времето си между читалищния оркестър и първите опити за свирене с училищни групи.

Реклама

 

Като студент става член на група, "която преди моето идване се казваше Beat Tanger’s (до ден днешен нямам идея с какво е свързано това име), докато аз свирих в нея се казваше първо ОгледалО (а после, понеже Кембълът излезе на сцената с група със същото име, станахме ОгледалнО), а сега хората си свирят жизнерадостен инди-пънк под името Евентуално..."

През 1998 Евгени Николов го кани да се присъедини към група, която в началото си няма име, а после става известна като Исихия.

С Исихия Петър записва три албума, последният, от които излиза през 2009 година (въпреки, че на повечето места пише 2010).

От края на 2009 година свири с Кайно Йесно Слонце, а от 2013 – и с Ambient Folklore.

Преди няколко дни видях, че през август Кайно Йесно Слонце ще представят на фестивалa Transfiguration, който ще се проведе от 6-и до 9-ти август в с. Долен, нов албум.

Това беше поводът да пиша на Петър Делчев, с който се познаваме от Интернет бранша.

Предстои нов албум на Кайно Йесно Слонце, разкажи повече за него, къде записвахте, за концепцията на албума, как финансирахте записите?

Песните от този албум са писани (по един или друг начин) от 2010 до 2015 – някои от композициите претърпяха радикални промени и почти не могат да бъдат асоциирани с първите дема, които правихме.

През този период в групата влязоха нови хора, променяхме аранжименти и концепция, но така или иначе това, което може да се чуе в двата диска (албумът е двоен) е състоянието към момента – нищо чудно след няколко месеца на концерт аранжиментите да бъдат променени отново.

Записахме албума в студио Пекарната в рамките на два пълни записни дни и 1 вечер след работа.

Първоначалната идея беше да записваме изцяло на живо, дори да поканим публика в студиото. Когато започнахме техническата подготовка обаче, се оказа, че е по-добре да си работим самостоятелно. Тъй като в музиката има доста импровизации – това, което записахме са си изпълнения на живо, в които всички свирим заедно.

Понеже песните са дълги – за всяка от тях имаше време за не повече от 2 или 3 опита – съответно после сме избирали най-сполучливия. Бяхме се разпределили – в малката кабина, в която обикновено се записват барабани – вокали и духови инструменти, в голямата зала бяха струнните и клавира, а зад Иван (Иван Бошев – саунд инженер и съсобственик на Пекарната) бяха перкусиите.

След като записахме, Алексей Цветанов, който е единият от перкусионистите на групата, а освен това работи като т.нар. „звукар” – т.е. човекът който записва звука при снимки на терен (за филми, реклами и т.н.) миксира албума и вложи много усилия в тази работа. Целият процес завърши с мастеринг при Кирил Янев от студио Балканджи.

Като цяло може да се каже, че сме доволни от резултата. След финалното смесване, решихме да изключим 2 композиции от физическото издание на албума, а те могат да се чуят тук.  
Записите, както и другата част от целия процес по създаване на албума финансирахме сами.

Отскочи към Коментарите (0)

Магазин

Подобни статии

0 Коментара