Източник: Flickr/chelsrr

Старата музика се продава по-добре от новата

За първи път в историята албумите от стари каталози са надминали сегашните с 4.3 млн. копия

Въпреки огромния успех на албума на Адел 25, който се продаде в цели 7.4 млн. копия само за 6 седмици, 2015 беше първата година в историята на САЩ, в която новите албуми бяха надминати от такива от стари каталози.

Изглежда, че всички напоследък се чувстват крайно носталгично.

Понятието "каталози" визира албуми, издадени преди повече от 18 месеца. Според годишния доклад на Nielsen в края на изминалата година, албумите от стари каталози са надминали новите записи с 4.3 млн. копия, нещо, което никога досега не се е случвало в музикалния бранш. Само преди 10 години продажбите на актуална музика надминаваха каталожната музика с над 150 млн. копия. Имайте предвид, че тези статистики не отразяват стрийминга на албумите, но все пак това е важна повратна точка.

Цифровите продажби на сегашни албуми все още запазват лека преднина, но когато става дума за физически копия, повече хора избират старите записи. А когато става дума за отделни парчета, а не цели албуми, каталозите също надминават по продажбите сегашните парчета - включително в цифров формат.

Има доста теории защо това се случва.

Може би причината е в така нареченото "възраждане" на винила. В последните години продажбите на винилови албуми сериозно се увеличиха, когато младите аудиофили откриха физическия формат на дългосвирещата плоча.

Само за първата половина на 2015, продажбите на винили са се увеличили с 52%. Ако хората си правят физическа колекция, има логика те да купуват копие на любимия си албум, а не непременно най-новите записи. Това изглежда убедително като теория, съдейки по факта, че според същия доклад на Nielson, Dark Side of the Moon на Pink Floyd се е продала в 50 000 копия за последната година - третият най-продаван албум на винил.

Или може би това е знак, че все повече хора избират да потребяват поточно новоизлезлите цифрови албуми, вместо да ги купуват. С нарастващата популярност на платформи като Spotify и Apple Music, потребителите вече имат незабавен достъп до всичката най-нова музика за около $10 месечно.

И те не са ограничени от пространство по рафтовете вкъщи, или от бюджета си.

Независимо че тепърва предстои да видим дали цифровите продажби на каталожни албуми също ще надминат сегашните записи, на база сегашния ръст на каталожните продажби това определено изглежда възможно. Изглежда обаче, че изпълнителите започват да забелязват този тренд, съдейки например по скорошното решение на Grimes да издаде стария си каталог на винил след големия й пробив. И лейбълите също не остават назад, съдейки по годишния парад на преиздавания на стари зиипаси на Record Store Day.

Отскочи към Коментарите (0)

Goodlife.bg

Източник: Chart Attack

31.01.2016 Всички статии от този автор →

Магазин

0 Коментара