Източник: Bookatable.co.uk

Какво би станало, ако ресторантите оценяваха клиентите си?

Рейтингите вече не бива да работят еднопосочно

Знаем, че потребителските отзиви могат да предопределят съдбата на един ресторант.

Всеки, който някога се е хранил в ресторант, може да остави постоянна цифрова следа от впечатленията си, оценката и заключенията си.

Реклама

 

И това става независимо дали те са положителни или негативни, надеждни или дори без значение дали са истина или лъжа.

Онлайн критиката е потенциално оръжие в ръцете на клиентите: защо обаче да не опитаме обратното?

Какво би се случило, с други думи, ако ресторантите бяха започнали на свой ред да оценяват клиентите си?

От известно време някои представители на ресторантската индустрия призовават този рейтинг повече да не бъде едностранен.

Всъщност би било полезно за ресторантите да знаят какъв тип клиент ги посещава, особено по отношение на резервации: отмяна на резервации в последния момент, пропускане на резервации, или хора, които идват, но с два пъти по-малко хора от броя, за който е направена резервацията.

Реалният риск някои от резервираните маси – между 10% и 20% - така и да останат незаети води до неприятни ситуации, от рода на свръх-резервации: това означава, че хората, които са си запазили маса по нормалния начин, предварително, и са спазили обещанието си, се налага да чакат опашка за така желаната маса.

Накратко, нещо не е наред, и поне от година тази част от системата на резервации е в центъра на вниманието на програмистите.

От простата резервация чрез приложение, те преминават към фаза 2, която включва превръщането на всичко това в доходоносна идея.

Започвайки от концепцията, че най-популярните ресторанти генерират тълпи от потенциални клиенти, разочаровани от факта, че не могат да си осигурят място под слънцето, и че за разлика от повечето стоки и услуги, на пазара на резервации плащащият най-скъпо няма предимство, започнаха да се появяват нови приложения като гъби след дъжд, които продават маси срещу заплащане, без участието и съгласието на собствениците на ресторанти, които понякога печелят пари от транзакциите, но в други случаи може дори и да не подозират за тях.

Разбираемо много хора демонстрират неодобрение към идеята.

Тя обаче подчертава дисбаланса, който реално съществува в тази област между хората, които желаят да отидат да вечерят в ресторант и приемат, че плащат за храната, а не за мястото, на което ще седнат, и хората, които го предлагат, но без гаранция, че то ще е свободно.

Следващата стъпка

Софтуер за резервации, който включва по-пълен и сложен рейтинг на клиентите - подобен на този, използван в Uber.

Едно решение може да е пилотната система, въведена от собствениците на два ексклузивни чикагски ресторанта: плащане за резервацията онлайн, последвано от отчисляване на същата сума от крайната сметка – изглежда, че този подход е намалил случаите на пропуснати резервации до под 2%.

Междувременно други приложения вече са въвели рейтинг на потребителите - и всички, които не играят по правилата – например като не дойдат за резервираната си маса определен брой пъти в годината, или отменят резервацията в последния момент – биват отхвърлени и акаунтът им се блокира (макар че те винаги могат да си направят друг, под друго име).

Следващата стъпка вече е в процес на подготовка: софтуер за резервации, който включва по-пълен и сложен рейтинг на клиентите - подобен на този, използван в Uber.

Не само дали те са спазили резервациите си, но и критики и коментари за поведението им, може би дори и нивото на оставения бакшиш, ако има такъв.

Това е система за рейтинги, възнаграждаваща "добрите" клиенти, вместо само да наказва "лошите".

По тази система се работи, но тепърва предстои тя да бъде въведена на пазара: така че скоро може да има и клиенти с рейтинг 4.5 звезди от 5, за които ресторантьорът охотно ще предвиди маса на най-добра позиция за 20:00 часа в петък вечерта, със заслужен изглед към морето.

А останалите? Те ще се наложи да се постараят доста, за да си изградят добра репутация.

Защото добрата храна (и доброто място) трябва също да бъдат заслужени.

Отскочи към Коментарите (0)

Goodlife.bg

Източник: Fine Dining Lovers

14.08.2015 Всички статии от този автор →

Подобни статии

0 Коментара