В коктейлите, старото отново е на мода

Мениджърът на бара на Waldorf Astoria за най-популярните коктейли в различните десетилетия

Нюйоркският хотел Waldorf Astoria — и емблематичният му бар Peacock Alley — са ставали свидетели на приливи и отливи на вкусове и тенденции, и са удържали на тях, като са се модернизирали, когато и където е било необходимо; и все пак основно собствениците му винаги са се стремили да запазват легендарната привлекателност и история на миналото, която прави “класическото” вечно.

Мениджърът на Peacock Alley Франк Каяфа е прекарал над 3 години в проучване на коктейлната програма на хотела — и коктейлите като цяло, за да обнови книгата с рецепти на бара на Waldorf Astoria, последното издание на която е било през далечната 1934 г.

Ревизираната книга с рецепти съдържа над 1000 рецепти за коктейли: от неща, които са били свръх-популярни през 30-те години, до наши дни.

Определено много неща са се променили от сухия режим досега — вкусовете са варирали, съставки са се появявали и изчезвали — но вече знаете как стоят нещата в момента: всичко старо отново се превръща в ново.

Ето най-популярните напитки по десетилетия, според мениджъра на Peacock Alley Франк Каяфа:

30-те години: Стари хитове от ерата на сухия режим — "Портокалов цвят", "Колената на Бий", "Шампанско коктейл" и "Френч 75"; "Тези рецепти скриваха не особено добрия базов алкохолен компонент или напълно го избягваха."

40-те години: "Блъди Мери" и "Май Тай"; "Нови фаворити, които се превърнаха в класики."

50-те: "Скакалец" и "Бренди Александър"; "Тогава на мода бяха по-сладките напитки."

60-те: "Уиски сауър" и хайбол коктейлите (скоч със сода, джин и тоник); "След сладките питиета, популярни станаха по-простичките напитки."

70-те: "Пиня колада", замразено дайкири и други забавни групови напитки, правени серийно.

80-те: Водка с добавен друг алкохол или плодови сокове; "Примерно "Син кит", "Лемън дроп", "Червен дявол", "Алабама сламър"."

90-те: Всичко от 80-те години, плюс "Лонг Айлънд айс тий"; "О, боже!"

Началото на новото хилядолетие: "Космополитън" и "Мохито"

Първото десетилетие на XXI в.: Всичко кафяво и разбъркано; "Всичко старо отново е ново."

Отскочи към Коментарите (0)

Магазин

Подобни статии

0 Коментара