Източник: Ilegal Mezcal

Как такото вдъхнови странен вид анти-Тръмп кампания

#AShotAtDonald

В бар в Санта Ана, Калифорния (град с около 78% испаноезично население), можете едновременно да притъпите опасенията си от кандидатпрезидентската номинация на Доналд Тръмп и активно да протестирате срещу кампанията му, като поръчате шот от Illegal Mezcal.

Според Густаво Арелано от OC Weekly, Illegal ще “дарят пари за групи за защита на правата на емигрантите, ако качите снимка в социалните медии с хаштаг #AShotAtDonald.”

Подобни възможности за активизъм срещу Тръмп изникват и в Чикаго, където латиноамериканска пивоварна, наречена 5 Rabbit Cervecería, наля масло в огъня с бира “Chinga Tu Pelo” (превод: “Да ти *** косата”).

Докато дървените речи на Тръмп постепенно слезоха до нивото на откровен фанатизъм – с особено груба и безцеремонна нагласа към имигрантското испаноезично население - доброволчески кампании като тези по-горе се използват за противодействие на неговите предразсъдъци.

Има стабилна традиция на ресторанти и брандове, създаващи хранителни продукти, отдаващи почит на политически кандидати - като наскоро представения сладолед Bernie Sanders на Ben & Jerry’s. Но типът политика на Тръмп преобрази храната - като велик демократизатор - в оръжие, използвано срещу него.

Има критики срещу недостатъците му като главнокомандващ дори на щандове за хот-дог, но, което е още по-странно, има и гонзо дебат в социалните медии за нагласите на тупирания кандидат срещу такото. В Twitter, ще откриете цял поток от туитове, предупреждаващи хората, че гласуването за Тръмп е на практика смъртна присъда за такото в Америка:

Идеята “Гласувайте за тако, не за Тръмп” достигна трескаво звучене с вирусен клип на 8-годишно момче, което заяви, че мрази Тръмп, защото “Доналд Тръмп мрази мексиканците - а мексиканците правят тако.”

Да наречем този вдъхновен от тортилите активизъм движение би означавало да подкрепяме недоизпипана идея.

Но дори и тя да няма реална политическа основа, тя загатва за физическото въздействие, което такото има сред американците. Няколко залепени неофициални надписи в ресторанти в Тексас — гласящи, че те отказват да обслужват поддръжници на Тръмп, защото, както изтъкват: “не можеш и да имаш такото си, и да го изядеш” — също така засегнаха по-мащабна емоция: има нещо дълбоко удовлетворяващо в потенциалната мощ на такото да катурне заплаха номер едно за Америка.

Позицията на Тръмп за мюсюлманската емиграция накара други да заложат на сходни идеи за халал храната — трябва никога той да не е вкусвал агнешко с ориз от сергия до неговия небостъргач, гласи тезата, иначе не би му хрумнало да депортира араби.

На повърхностно ниво, вотът срещу Тръмп на база идеята, че той не харесва достатъчно тако, за да се интересува от съдбата на мексиканците, е добър повод за разговори в барове — напомняне за храната като културен фундамент, който обединява хората.

Но фокусирането върху храната е притеснително ограничаващо и омаловажаващо; в много аспекти тази теза слиза до нивото на Тръмп на оценяване на не-бялото население на база извършваните от него услуги, включително “умения за приготвяне на тако,” а не стартиране на по-смислен дебат за по-общия принос на тези социални групи за обществото.

Запитахме Арелано какво мисли за тази сложна анти-Тръмп нагласа.

Според него “тако войните срещу Тръмп” са показател за фарсовото естество на американския политически процес:

“Знам, че има много повече хора, които обичат тако, отколкото тези, които харесват Тръмп, но знам, че има и много поддръжници на Тръмп, които обичат тако.

Ако хората гласуваха само с корема си, вместо с колебливия си разсъдък, щяхме да имаме Doritos Locos тако в Белия дом - и вероятно то щеше да свърши по-добра работа от който и да е от кандидатите.“

Освен да се надяваме на Doritos Locos Tacos бюлетина, с Quesalupa за вицепрезидент. Платформата? #AllTacosMatter, естествено.

Отскочи към Коментарите (0 )

Goodlife.bg

Източник: First We Feast

18.03.2016 Всички статии от този автор →

Магазин

Подобни статии

0 Коментара