Мимолетните модни диети не са полезни за здравето

5 грешки в диетата, които дори умните жени правят

Диетологът Синтия Сас дава пет стратегии за по-добри резултати при отслабване.

Грешка 1: Прекаляване с 'добрите' калории

Постоянно виждам жени да прекаляват с пълнозърнести храни, защото те са много хранителни.

Реклама

 

Зърнените храни са важни за здравето ви, но големите количества от тях водят до качване на теглото, точка по въпроса.

Само преди няколко дни в ресторант забелязах жени да поръчват гигантски купи кафяв ориз с боб, пиле и сирене.

Искаше ми се да им кажа: "Тези храни са полезни за вас, но заедно те осигуряват много повече калории, отколкото има нужда тялото ви за едно хранене!"

Решението: Знайте какви да бъдат дневните ви порции.

Ето еднодневен план за висока 163 см, 68-килограмова жена, която ходи по 30 минути 2-3 пъти в седмицата:

Четири порции зеленчуци; една порция се равнява на една чаша зеленчуци.

Четири порции пълнозърнести храни; една порция се равнява на резен пълнозърнест хляб или половин чаша кафяв ориз.

Четири порции протеини; една порция се равнява на 85 г месо или половин чаша бобени храни.

Четири порции здравословни мазнини; една порция се равнява на 1 супена лъжица зехтин или четвърт авокадо.

Грешка 2: Отказ от въглехидрати или протеини

Сред клиентите ми повечето жени са на веган или безглутенова диета, не поради етични или здравословни причини, а за да отслабнат.

Но ако не замените изгубените въглехидрати, протеини и мазнини (които са макронутриенти), диетата може да доведе до повишаване на теглото, изтощение, раздразнителност и проблеми с храносмилането.

Трябва да приемате нито твърде малко, нито твърде много макронутриенти.

Решението: Допълнете предимно чисто зеленчуково ястие с половин купа бобени храни или няколко лъжици ядки; консумирайте здравословни въглехидрати с безглутенова киноа или кафяв ориз.

Една веган клиентка обядваше само със сурови зеленчуци, зехтин и оцет.

След като премина към няколко чаши печени зеленчуци с див ориз, леща и няколко лъжици орехи — които добавиха въглехидрати и протеин — тя преодоля платото в свалянето на килограми (заради обновения си метаболизъм) и преодоля хроничното си подуване и умора.

Отскочи към Коментарите (0)

Магазин

Подобни статии

0 Коментара