Големите съдове ви карат да консумирате повече

Вслушайте се в учените и ползвайте по-малки чаши и чинии

Нови изследвания на Кембриджския университет са достигнали до категорични изводи, че гигантските чинии и свръхголемите прибори тайно ни насърчават да преяждаме и препиваме.

Учените са обобщили данни от 61 проучвания, анализирали поведението на 6711 доброволци.

Това, което са установили, е че мъжете и жените “редовно” са консумирали свръхголеми порции, когато са им били предлагани по-обилни порции на по-големи чинии или в по-големи чаши, в сравнение със ситуации, когато храната и напитките са били в по-скромни мащаби.

Изследователите твърдят, че ако хората просто редовно намаляват размера на порциите си, дори само тази промяна в начина на живот би намалила ежедневната консумация на храна с 22% - а в някои случаи с до 29% — сред възрастните американци.

В прав текст

Не пазарувайте хранителни продукти, когато сте изнервени от глад или “просто” гладни

Съавторът на изследването, д-р Гарет Холандс, психолог от Департамента по поведенчески и здравни изследвания в Кембридж, коментира, че кризата на затлъстяването е “много по-сложна” и не може хората да бъдат винени единствено в липса на самоконтрол при хранене.

“Констатациите ни изтъкват важната роля на влиянето на средата върху консумацията на храна,” заявява той.

“Добър начин да помогнем на много хора да намалят риска от преяждане е да ги подпомогнем в избягването на ‘прекаленото поднасяне’ на големи порции храни или напитки, намалявайки размерите, атрактивността и привлекателността на големите порции в магазини, ресторанти и у дома.“

Холандс дава идеи за няколко начина, по които компаниите и регулаторните органи биха могли потенциално да се борят с този траен проблем.

Според него за това биха спомогнали ограничения на промоциите на продуктите в по-големи разфасовки, предлагането на по-добра цена на продуктите в по-малки разфасовки - и разполагането на по-големите разфасовки с храни на по-малко удобни места в магазините.

Как обаче потребителите да намалят порциите си у дома?

“Започнете, като намалите размерите на чиниите,” казва Ерин Палински-Уейд, хранителен консултант и автор на книгата "Диета за премахване на коремните мазнини за начинаещи".

“Чиния, по-малка от 20 см, е най-добрият начин да предотвратите преяждането.” Тя също така съветва да пълните половината от по-малките чинии с несъдържащи скорбяла зеленчуци, което “все така придава на чинията вид на пълна, но с много по-малко калории.”

Оставете огромните купи и съдове за сервиране в шкафа.

“Препоръчвам на пациентите си да не оставят храна на масата, от рода на поднасяне в семеен дух,” обяснява тя.

“Когато храната е пред вас, сте по-склонни да си вземете от нея, да поискате втора порция или да се поддавате на порива на зрението си, без да се вслушвате в реалните потребности на стомаха. Напълнете чинията и оставете храната далеч от очите ви, докато се храните.”

Що се отнася до препоръките за пазаруване на хранителни продукти, Палински-Уейд съветва да посягате към закуските и десертите — дори и те да са здравословни - които са опаковани в отделни порции.

Ако големите опаковки са на по-икономична цена, можете естествено да си подготвите собствени порции за единична консумация у дома. “Инвестирайте в малки пластмасови и стъклени съдове за единични порции, за да разделите лесно големите разфасовки, независимо дали става дума за закуски или реална храна,” коментира тя.

Преди всичко не се насочвайте към супермаркета, когато сте изнервени от глад или “просто” гладни.

“Когато правите това, се запасявате с твърде много храна от неподходящ вид и често започвате да похапвате още докато разопаковате покупките.”

Отскочи към Коментарите (0)

Goodlife.bg

Източник: Yahoo Health

08.05.2017 Всички статии от този автор →

Магазин

Подобни статии

0 Коментара