Защо стилистите на храни мразят бургерите

Няколко малки тайни

Ако някога сте приготвяли рецепта от илюстрована готварска книга и сте се питали - "защо това, което е показано в нея, изглежда много по-добре от това, което съм направил аз?", Ребека Юркевич е човекът, с който би трябвало да разговаряте.

Юркевич е сред стилистите на храни, които придават на рецептите на Bon Appetit най-апетитен вид. Работата й е да превърне реално ястие в двуизмерно изображение, което да предизвиква такъв апетит, че сякаш ще изскочи от страницата и ще се окаже в устата ви. Може и да не ви се вярва, но това е невероятно трудно, и включва доста повече неща от поръсване със захарни пръчици и пистолет за лепило.

Юркевич споделя как се случва магията — и разкрива някои тайни на стилизирането на храна.

Най-простичките храни са най-трудни за снимане

Замислете се за бургерите: кюфте, кашкавал, салата, домат, питка. Изглежда доста елементарно, нали?

Всъщност Юркевич разказва, че бургерите са сред най-трудните за стилизиране храни. (Налагало й се е да стилизира 10 версии на бургер за книга за грил, за да постигне перфектния вид.)

Реклама

 

Всеки компонент - от хлебчето, до листото салата отгоре, трябва да изглежда безупречно, а след като бургерът е стилизиран и готов за снимане, трябва да се действа бързо, за да се получи съвършеният кадър, преди сиренето да започне да се втвърдява, месото да изглежда студено и сухо, а хлебчето да подгизне от попиването на соковете от бургера.


Другите "проблемни" за снимане храни са сандвичите, които често имат многобройни отделни компоненти, всички от които също трябва да изглеждат перфектно.

Или пицата, сиренето на грил. Или начос. Всъщност винаги, когато е намесено сирене или кашкавал, нещата стават малко по-сложни за стилизиране, за да се постигне този перфектен разтопено-лепкав кадър.

Можете да консумирате всичко на снимачната площадка, но все пак не го препоръчваме

Обратно на това, което бихте очаквали, практически няма храна, заснета във фотосесиите поне на Bon Appetit, която да е покривана с шеллак или по друг начин да влиза в контакт с негодни за консумация материали — всичко, което се стилизира и снима, е сто процента подходящо за ядене.

От друга страна, не можем да кажем, че непременно ще ви се прииска да го консумирате. Много стилисти на храна използват четки за прилагане на иначе годна за консумация глазура върху храни от типа на кейкове и торти, за да придобият те по-приложим за снимане блясък. Но тъй като стилистите не се фокусират толкова върху вкуса, колкото върху външния вид, те далеч не винаги почистват старателно тези четки между мазането на различните храни — което означава, че може да попадне овкусяване от стек върху ефирния кекс.

Стилистите на храна са виртуози в пазаруването на хранителни продукти

Стилистите на храна не само придават на храната красив вид — те обикновено също така отговарят за покупката, подготовката и готвенето на ястията, от самото начало до края.

И тъй като всичката тази храна трябва да остава свръх-свежо изглеждаща между времето на пазаруване и момента на снимките, стилистът на храна Сю Ли, която често асистира на Юркевич по време на фотосесии, има два трика за съхранение на пресни продукти.

В момента, в който тя донесе напазаруваните храни, тя разопакова, сортира и поставя съставките във вакуумно затварящи се пластмасови пликове, като извлича старателно въздуха от пакетите, така че деликатните зелени растения да не потъмнеят или да се спаружат.

После, когато поставя съставките в хладилника, тя задължително държи месото и морските дарове до стените на хладилника, където е най-студено, а деликатните неща като нежни подправки и зелени растения в средата, където те няма да замръзнат.

Стилизирането на пуйка е работа за цяла тълпа хора

От списъка с топ 100 най-трудни за стилизиране храни, пуйката е в челната десятка. Да направите красива пуйка за поднасяне на масата е едно, но стилизирането на перфектно изглеждаща пуйка за корица на списание изисква маниакално внимание към детайлите.

Приготвянето на пуйка, която да е готова за снимане в близък план, изисква координирания труд на много хора и часове на внимателно следене на всяка стъпка от готвенето й.

“През 2 минути вземам пуйката, намазвам я с глазура и пак я поставям във фурната, оставям глазурата да преседи няколко минути, вадя я и повтарям целия процес отново и отново,” разказва Ли. “И обикновено не се прави само една пуйка; паралелно се готви и втора, като резерв, ако нещо с първата се обърка. Налага се постоянно да ги обгрижваш.”

И на всичкото отгоре не можете да сложите тази глазура както ви хрумне. Ли казва, че е необходимо тя да се нанася с деликатни движения, за да се покрие пуйката, без да личи - иначе самите следи от нанасяне с четката ще се запекат върху птицата, което ще доведе до неугледни ивици. (Нейният трик: малко олио в глазурата за перфектна пуйка без ивици.)

Не твърдим, че трябва да сте виртуози с четката, за да получите перфектна снимка на пуйка. И все пак, следващия път, когато разлиствате някоя готварска книга или списание и се чудите: “Как са постигнали толкова добър вид на храната?”.

Е, вече ще знаете част от триковете.

Отскочи към Коментарите (0)

Goodlife.bg

Източник: Bon Appetit

16.09.2017 Всички статии от този автор →

Магазин

Подобни статии

0 Коментара