Неща, които никога не бива да поръчвате от румсървис

Всичко има по-добър вкус в комфорта на хотелското легло — с изключение на коктейла със скариди

Представете си меню за румръсрис — виждали сте ги неведнъж, пълни с храна, предназначена да превърне непознатата стая в комфортен дом далеч от дома.

Определено има клуб сандвич, някакъв вид бургер, версия на стек на грил, плюс гурме пица и една-две супи. Такива менюта са толкова стандартни, че изглеждат сякаш са дистанционно спуснати по някаква централизирана директива. Не е така, въпреки че може би би трябвало, тъй като не всички румсървис ястия са еднакво вкусни.

Всъщност има и такива, които е най-добре изобщо да не поръчвате.

Ако сте на шестия етаж или по-нагоре, поръчайте нещо, което е вече студено. Няма значение какво ще поръчате, ако сте на висок етаж в хотел-небостъргач — храната ще е студена.

Дори със специализирани асансьори за храна, логистиката на доставките от кухнята в мазето до пентхауса е сериозно предизвикателство. Спрете се също, ако посягате към телефона, когато времето се развали. На всички останали е хрумнала същата идея, предупреждава Лайза Брефер, опитен хотелски готвач, която сега ръководи собствена консултантска фирма на име Gigachef.

“Можете сериозно да се прецакате, когато има ужасен вятър или снежна буря,” казва Брефер. “Тогава от всяка стая поръчват, така че всички хотела идват в кухнята да помагат, дори да са фронт мениджъри и администратори.” (Както и бихте предположили, вечерята има по-добър вкус, когато се прави от някой, който си изкарва прехраната с готвене.)

Пропуснете морските продукти. "Рибата не издържа на дълги пътувания, и мирише," продължава Брефер.

"Освен това не знаете колко дълго е стояла в склада. Поръчайте нещо от рода на сандвич с пуешко, за което знаете, че има голямо търсене.” (Също така прескочете лука или синьото сирене, защото те не само ще вмиришат стаята, докато камериерката не дойде на следващата сутрин, но и ще ви направят крайно непопулярни на делови срещи на закуска.)

Скаридите също е най-добре да изключите от менюто, твърди Брефер; коктейлът със скариди може да е предварително направен часове по-рано от едва размразени купени на едро мекотели.

Ако имате съмнения, питайте за информация човека, който приема поръчките. “Той ще е брутално честен и ще ви каже кои са най-добрите ястия за поръчване, защото знае, че това ще повлияе на бакшиша за сервитьора.”

Когато става дума за стекове, порчвайте една степен по-недопечен от нормалното.

Пътят до стаята в затоплящата количка, известна като "hot box", ще продължи леко да го допича. Що се отнася до гурме пиците, те надали са направени на място, тъй като замразената версия е най-лесното, което може да се държи подръка за натоварени моменти — просто се добавят няколко откъснати листа босилек и пицата още от опаковката става "занаятчийска".

Повечето румсървис готвачи обаче прескачат излишните НФГ — нефункционални гарнитури. Клончетата розмарин може да изглеждат привлекателно, но ще се окажат под леглото или ще бъдат утъпкани в килима.

Ако видите песто или авокадо в ястието, любезно откажете. Седейки на рафта в кухнята, и двете бързо се обезцветяват или придобиват коричка — те все още са годни за консумация, но не са твърде апетитни.

Всичко хрупкаво - пръчици моцарела, лучени кръгчета, или тънки пържени картофки, ще е по-клисаво от предизборната кампания на Джеб Буш към момента, в който стига до стаята. Ако непременно трябва да си доставите удоволствие с пържени картофки, питайте дали те са рязани на лодчици ("уеджис"), тъй като те е по-вероятно да издържат по-добре на пътуването до стаята.

Никога, абсолютно никога не поръчвайте кафе от румсървис. Ако толкова искате прясно кафе, носете си френска преса и кафе.

Каната с кафе е пълнена от съд, където кафето се е задушавало, вместо да се вари, в продължение на часове. Не се подвеждайте и от френската преса предложенията: за да пестят време, пестящите време и пари сервитьори може просто да я напълнят със същата прегорена партида кафе.

Някак си, въпреки всички тези трикове и предупреждения, румсървисът запазва ореол на блясък.

Той минава за невъзмутимо, луксозно угаждане, когато отсядате в елитен хотел. Донякъде това се дължи на произхода на румсървиса: концепцията за него се заражда в бляскавия Waldorf Astoria New York, който започва да предлага храна в стаята на гостите през 90-те години на XIX век.

Когато той се мести на сегашния си адрес на Парк Авеню, е построена специална кухня на 18-я етаж, за да се сведе до минимум времето, необходимо за доставка на топла храна до тези стаи.

Сега обаче логистиката на румсървиса е далеч от това да е бляскава. Много хотели разчитат на редови готвач в импровизирана кухня в банкетното крило да приготвя храната за стаите, вместо това да се възлага на главни готвачи в именит ресторант.

Има и забележителни изключения. Носителят на звезда от "Мишлен" Флориан Фаварио ръководи приготвянето на всяко ястие, поднасяно в Lanesborough в Лондон, независимо дали в самия ресторант, или в стая.

Сходна е ситуацията и с клона на Cipriani - Mr. C в Бевърли Хилс, който предлага почти всяко ястие от местния италиански ресторант — дори току-що направени коктейли Bellini — за доставка във всяка от стаите. Разполагащият с 1282 стаи хотел Trump в Лас Вегас разчита на едни и същи готвачи да се грижат за приготвянето на храната за вечеря в стаите, както и в редовните им ресторанти.

Насладете се обаче на тези мини-бутилчици с кетчуп, докато още ги има.

Румсървисът от всякакъв вид върви към изчезване. В последните шест години, макар че броят на гостите в хотели се е увеличил, употребата на румсървис е спаднала с 25%.

Донякъде това се дължи и на цената: дори пътуващите бизнесмени все пак не изгарят от желание да платят средно $16 за клуб сандвич — на практика сандвич с бекон, маруля и домат с високо самомнение — особено след като бюджетите бяха затегнати след Голямата рецесия.

Вероятно за това допринася и фактът, че хотелите не особено често са склонни да отделят ресурси за румсървис. Това винаги е било бреме по отношение на ресурсите, но хотелите са търпяли допълнителните разходи, защото предлагането на 24-часово хранене в стаята се е считало за решаващ факто за поучаването на 4 или 5 звезди от различните конкуриращи се рейтингови агенции.

Тези ограничения обаче постепенно изчезват. Преди три години нюйоркският Hilton Midtown - вторият по големина хотел в града, премахна румсървиса (и освободи 55 служители), без да понесе наказание като по-нисък рейтинг.

Той замени програмата с хладилник с готова храна, а възходът на нов разчитащ предимно на закуските минибар също така заплашва прясно приготвените картофки в 4 часа сутринта. Много гости обаче посто избират различен тип меню в стаята - такова, което предлага повече от просто бургер, клуб сандвич и стек: такова, осигурявано от услуги като Seamless.

Отскочи към Коментарите (0 )

Goodlife.bg

Източник: CN Traveller

17.05.2019 Всички статии от този автор →

Магазин

Подобни статии

0 Коментара